Menu
Τα καΐκια και η κατασκευή τους είναι αναμφίβολα προσφιλή θέματα για τους
εκπαιδευτικούς και τα παιδιά, ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πόσο όμως δίνεται η δυνατότητα σε ένα παιδί, που φτιάχνει τα όνειρά του για το μέλλον, να μάθει την τέχνη του ξυλοναυπηγού και να την ακολουθήσει ίσως για την επαγγελματική του αποκατάσταση; Η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες ναυτικές
ευρωπαϊκές χώρες που δεν προσφέρει ακόμη στους νέους της αυτή την δυνατότητα!
Φωτογραφίες από ζωγραφιές παιδιών με «καΐκια» από τον Μαραθόκαμπο Σάμου.
 Η ξυλοναυπηγική τέχνη μπορεί να ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις ηλικιακές ομάδες από τις πρώτες σχολικές τάξεις μέχρι και την εκπαίδευση ενηλίκων.

Πρωταρχικός στόχος για την αξιοποίηση της ξυλοναυπηγικής κληρονομιάς είναι η εκμάθηση της τέχνης από νέους που θα ενδιαφερθούν και θα πιστέψουν στην αξία της διαιώνισής της. Για να γίνει αυτό, ωστόσο, θα πρέπει πρωτίστως να αποκατασταθεί η οικονομική και κοινωνική καταξίωση του κλάδου της ξυλοναυπηγικής. Πρέπει να υπάρξουν μόνιμες πολυετείς, θεσμικές δομές μαθητείας ή διδασκαλίας της τέχνης με προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης.



Μαθητεία νέων σε καρνάγια της Καλύμνου. Φωτογραφία: Κ. Δαμιανίδης, 1999
©  2021 Σύλλογος Φίλων Μουσείου Ναυπηγικών και Ναυτικών Τεχνών του Αιγαίου
©  2021 Σύλλογος Φίλων Μουσείου Ναυπηγικών και Ναυτικών Τεχνών του Αιγαίου
crossmenuchevron-down